Sivujen muokkaaminen vaatii nykyään kirjautumisen. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia, luo sellaiset.
Ero sivun ”Markus Kettunen” versioiden välillä
(päivittelin vähän) |
|||
Rivi 4: | Rivi 4: | ||
''Markus Kettunen'' on [[Helsingin matematiikkalukio|Helsingin matematiikkalukion]] kasvatti vuosilta 2003-2006, ylioppilas vuosimallia kevät 2006. | ''Markus Kettunen'' on [[Helsingin matematiikkalukio|Helsingin matematiikkalukion]] kasvatti vuosilta 2003-2006, ylioppilas vuosimallia kevät 2006. | ||
− | Kävi aktiivisesti [[matematiikkavalmennus|matematiikkavalmennuksessa]] toisen vuoden puolivälistä alkaen voitettuaan vahingossa maolin kilpailun välisarjan. | + | Kävi aktiivisesti [[matematiikkavalmennus|matematiikkavalmennuksessa]] toisen vuoden puolivälistä alkaen voitettuaan vahingossa maolin kilpailun välisarjan. Tästäkin motivoituneena jatkoi Helsingin Yliopiston matematiikan laitokselle, jossa kirjoitti historian ensimmäisen höyrykäyttöisen panssarivaunun sisältävän [https://helda.helsinki.fi/handle/10138/26566 gradun]. Kannattaa lukea jos raytrace tai 3D-grafiikka kiinnostaa. |
− | + | Paras onnistuminen lienee Assemblyn 4k-introkompon voittaminen teoksella [http://pouet.net/prod.php?which=59614 Fireflies] vuonna 2012 (ks. 17 megatavun taltiointi neljän kilotavun ohjelman suorituksesta [http://youtu.be/PDPq9lJSAHY Youtubessa]). | |
+ | Vapaa-ajallaan koodaa kaikenlaisia reaaliaikajuttuja grafiikkamoottoreista fysiikkasimulaatioihin, demotaiteeseen ja pelimoottoreihin. Työajalla tutkii nykyisin raytracingia Aallossa jatko-opiskelijana. | ||
− | <i>Protip: Suurimmalla osalla ihmisistä on ongelmia joko matematiikan tai ohjelmoinnin kanssa. | + | |
+ | <i>Protip: Suurimmalla osalla ihmisistä on ongelmia joko matematiikan tai ohjelmoinnin kanssa. Kannattaa osata molempia<sup>(1)</sup>.</i> | ||
Versio 13. elokuuta 2013 kello 21.10
Markus Kettunen on Helsingin matematiikkalukion kasvatti vuosilta 2003-2006, ylioppilas vuosimallia kevät 2006.
Kävi aktiivisesti matematiikkavalmennuksessa toisen vuoden puolivälistä alkaen voitettuaan vahingossa maolin kilpailun välisarjan. Tästäkin motivoituneena jatkoi Helsingin Yliopiston matematiikan laitokselle, jossa kirjoitti historian ensimmäisen höyrykäyttöisen panssarivaunun sisältävän gradun. Kannattaa lukea jos raytrace tai 3D-grafiikka kiinnostaa.
Paras onnistuminen lienee Assemblyn 4k-introkompon voittaminen teoksella Fireflies vuonna 2012 (ks. 17 megatavun taltiointi neljän kilotavun ohjelman suorituksesta Youtubessa).
Vapaa-ajallaan koodaa kaikenlaisia reaaliaikajuttuja grafiikkamoottoreista fysiikkasimulaatioihin, demotaiteeseen ja pelimoottoreihin. Työajalla tutkii nykyisin raytracingia Aallossa jatko-opiskelijana.
Protip: Suurimmalla osalla ihmisistä on ongelmia joko matematiikan tai ohjelmoinnin kanssa. Kannattaa osata molempia(1).
Maken saattoi vielä yliopistoaikanaan bongata koululta maanantai-iltaisin opettamasta matematiikkaa tai muuten vaan idlaamasta. Valitettavasti maanantai-iltojen kausaliteetti estää vastaavat ekskursiot nykyään, sillä on vaikea ehtiä Maunulaan neljäksi jos lähtö tapahtuu Espoosta kuudelta.
(1) Suuri osa kuiteskin päätyy lopulta töihin joissa tarvitsee osata ohjelmoida. Vahva koodaustaito on suunnaton kilpailuetu. Samaten ihan puhtaissa ohjelmointitehtävissä monilla menee sormi suuhun kun kohtaa jotain yhtä matriisikertolaskua monimutkaisempaa, esim. kaksi matriisikertolaskua. ;)