Sivujen muokkaaminen vaatii nykyään kirjautumisen. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia, luo sellaiset.

Lapin leirikoulu 2012

Primayk
Versio hetkellä 18. kesäkuuta 2012 kello 22.50 – tehnyt Mughur (keskustelu | muokkaukset) (Iljan versio)

Loikkaa: valikkoon, hakuun
Lappi 2012.jpg
Ilja ja Lassi jatkavat suohonhyppäämisperinnettä, joka unohtui viime vuonna.

Lapin kesäkoulu 2012. Laittakaa kukin oma versionne omaan osioon. :'3

Iljan versio

Ilja tässä hei! Helsingin matematiikan lukion Lapin leirikouluun osallistujat kerääntyivät koulumme takapihalla valmiina lähtöön! Mukana oli saksalainen vierailija Hanna Hänen hosti Tiina Saari peruskoulun matikkapuolelta ja Meri Tukonen samasta paikasta. Pitkä matka meni ei vaan kommarilauluja lauleskellen vaan laulettiin muutakin ja saimme kuulla heidin ja olgan lauleskelevan kauniisti riparilauluja Jaakon soittaessa kitaraa.

Perillä kaikki väsyneenä jakaannuimme majapaikkoihin ja menimme nukkumaan. En hirveästi selittele kaikkea mitä teimme, mutta harrastimme kaikkea jännää ja pidimme hauskaa ilman tandemiakin! Tandemin puute ei vaikuttanut kun ehkä vain yuriin. Norjassa käynti sujui mukavaan tapaan paitsi iljalle joka kamppaili tupakan lopettamisen kanssa (tyyliin rages kaikille)

Bussimatkat menivät kivasti vaikka jonku juustonaksut meinas tukehduttaa joitaki :)

Matikka meni mahtavaan malliin, sitä oli juuri tarpeeksi. Lähtö oli lähellä ja kyllä tuntui ihanalta palata kaupunkiin jillaamaan! Minulla itselläni leirikoulu oli kaikille raivoamista ja angstaamista :)

Loppujen lopuksi matka oli kiva, mikäli oman mielen melankolia olisi jäänyt kotiin. Varmasti menen seuraavan vuonna ja olen ylpeä siitä että olin siellä! Kiitos kaikille etenkin ihmisille keillä oli auktoriteettiä! (Tilvis, Knuuttila, Mäkelä) Erityiskiitokset kuskille!!!

Yurzin versio

Matikistit kerääntyivät 03.06 aamulla koulun pihalle, josta lähtivät bussilla kohti pohjoista. Lähes 15 tuntinen matka kului pelaten korttia ja laulamalla kommari lauluja. Perille saavuttua huomasimme, miten kauhea mesta lappi sitten olikaan. Kasvillisuutta ei juurikan ollut, eikä edes lehtiä puissa. Matikistien harmiksi tilvis oli kieltänyt tandemin pelaamisen, mikä laski kesäkoulun tasoa. Taloissa ei myöskään ollut sähköja, mikä sai monet matikistit kärsimään.

Kesäkoulun aikana opiskeltiin matikkaa, käytiin kallioilla, suolla ja tehtiin retki norjaan, jossa matikistit saivat 2 tuntia datausaikaa, ainakin ne, jotka löysivät tromson kirjaston. Kesäkoulun huonoimpiin puoliin kuului myös se, että jouduttiin tekemään sää, sekä vesimittauksia.

11.6 lähdettiin alkeellisesta lapista kohti helsinkiä. Kilpamatikistit jäivät pois jo rovaniemen kohdalla ja jatkoivat junalla, näin he ehtivät helsinki valmennukseen ajoissa. Muut pysähtyivät puolangalle, missä he tekivät kokeen ja pääsivät näin ollen kotiin vasta 12.6 illalla.

- Yurz

Varoitus: Kyseinen artikkeli käsittelee tätä asiaa vain yhdesta näkökulmasta. Muut saavat vapaasti täydentää tätä artikkelia.